Army Of San Andreas
Nowy
SAMOLOTY (STATKI POWIETRZNE)
1. komunikacja wieża- pilot :
Ogólna prosta formułka stosowana przez wszystkie na świecie ATC (tłumaczenie z angielskiego) :
Pilot zgłasza start do ATC, odpowiedź wieży :
SP: Wieża SF, zgłaszam się dla dodo-xxx, zezwalam na start/odmawiam zgody na start (można podać powód lub nie, to już weryfikuje prawo lotnicze)
Pilot zgłasza lądowanie do ATC, odpowiedź wieży :
SP: Wieża LV, zgłaszam się dla dodo-xxx, zezwalam na lądowanie/odmawiam lądowanie (w przypadku lądowania zawsze należy podać powód np. zapełniony pas)
Kilka uwag :
I. Gdy pojawi się pogoda, która uniemożliwia bezpieczne latanie należy podać komunikat o locie na własną odpowiedzialność.
II. W przypadku rozmów na radiu ATC, kontroler wieży lotów, ma obowiązek jednorazowo ostrzeż pilota o zaniechaniu rozmowy na radiu ATC. W przypadku nie dostosowania się do polecenia zgłosić to komendą "/report" .
III. Kontroler wieży lotów nie ma obowiązku wydawać pozwolenia na start/lądownie osobom znajdującym się przykładowo w LS i LV, jeżeli pełni dyżur na wieży w SF.
IV. Po wejściu na Wieżę należy powiadomić pilotów, że należy teraz zgłaszać wszelkie komunikaty.
V. Górka (Baza croppdusterów) jest pod protekcją lotniska SF, więc tylko kontroler z wieży SF może wydawać polecenia takie jak start i lądowanie.
VI. Lotnisko pustynne przynależy do lotniska LV, nie do bazy wojskowej, tylko kontroler z wieży LV może wydawać polecenie takie jak start i lądowanie.
VII. Baza wojskowa w LS przynależy do lotniska LS, tylko kontroler z wieży LS może wydawać polecenie takie jak start i lądowanie.
VIII. Lądowanie Skimmerem (Awionetka zdolna lądować w wodzie) na lotnisku jest nie wskazane, ale nie zakazane. Kontroler powinien takiemu graczu wydać polecania lądowania w wodzie. Wyjątkiem są sytuacje awaryjne 9brak paliwa itd.)
2. Rodzaje konstrukcji Statków Powietrznych (Samolotów) :
Samolotów dostępnych w stanie San Andreas jest niewiele, tak więc nie zostaną tutaj opisane wszystkie rodzaje Statków Powietrznych
I Górnopłat :
Dodo
Beagle
Skimmer
Andromada
II Dolnopłat :
Shamal
Nevada
III Średniopłat :
Rustler
AT-400
IV Dwupłaty klasyczne :
Stuntplane
Cropduster
V Układ Kaczki :
Hydra
3. Typy licencji (podstawowych) na samoloty :
L1 : Licencja pierwszego typu, do tej licencji plasują się samoloty takie jak awionetki czy szybowce : Dodo i Skimmer
L2 : licencja drugiego typu, do tej licencji plasują się samoloty o niewielkiej mocy silnika maszyny, stosunkowo niskiej masie maszyny mogą też się plasować tam samoloty dwusilnikowe : Beagle, Stuntplane, Rustler (Nieuzbrojony), Cropduster
L3 : Licencja trzeciego typu, do tej licencji plasują się samoloty o dużej mocy silnika i dużej masie maszyny : Nevada, Shamal. AT-400.
L4 : Licencja czwartego typu, do tej licencji plasują się samoloty wojskowe, które wymagają wysokiego przeszkolenia pilota : Hydra, Rustler (Uzbrojony) i Andromada
4. Podstawowa budowa samolotu :
Polecam się tego nauczyć wszystkim osobą, które będą chciały służyć w lotnictwie (nowa ustawa Marszałka Czopiego) obrazek nie jest mój, ale jednak bardzo ładnie rozpisany i można szybko się nauczyć :
Dla osób, które chcą sobie wizualizować cechy konstrukcyjne samolotów ( parę szkiców) :
Wolant :
5. Poradnik jak uniknąć utraty licencji w przypadku rozbicia się :
I. Gdy wiem, że się już rozbijemy staramy się uderzyć w ziemię śmigłem, taki manewr spowoduje wybuch, przez co cała maszyna zostanie uszkodzona.
II. Gdy jesteśmy stosunkowo blisko wody staramy się wlecieć w nią.
III. Gdy jesteśmy blisko jakiegoś pustego pola o wymiarach 100mx50m lądujemy tam pozwoli nam to na bezkarne lądowanie.
IV. Ogólnie latanie na 100 m od ziemi pozwoli nam na 95% uniknąć zabrania licencji, polecam zniżać się tylko gdy mamy punkty do opryskania/przelecenia.
V. Radzę unikać lotów w mgle lub deszczowej pogodzie, gdyż ogranicza nam to pole widzenia.
VI. Latanie w lasach też odradzam ze względu na znikające i pojawiające się nagle drzewa.
6. Podstawowe manewry lotnicze stosowne w lotnictwie wojskowym i cywilnym :
Lot na "żyletkę". Manewr stosowany najczęściej przez samoloty wyposażone w działa maszynowe, dla celniejszego strzelania i mniejszego ryzyka trafienia (Manewr stosujemy w Rustlerze)
https://www.youtube.com/watch?v=_F6AqZjYGXY
"Beczka" Formacja stosowana przez samoloty akrobacyjne i wojskowe (najczęściej myśliwce). Stosuje się ją w celu uniknięcia nie przyjacielskiego pocisku/rakiety
https://www.youtube.com/watch?v=y9b-6OGq59E
"Formacja rozpuszczenie" Formacja stosowana przez samoloty wojskowe i akrobacyjne. Stosuje się ja w celu "rozsypki" samolotów gdy np. jest ostrzał z ziemi lub powietrza w celu niknięcia większych strat
"Formacja rozejście" Formacja stosowana przez samoloty wojskowe i akrobacyjne. Stosuje się ją w celu ucieczki lub oflankowania przeciwnika.
https://www.youtube.com/watch?v=MKDNMPw1SMY
7. Lądowanie i startowanie.
Lądowanie z lotniskowca (BUDOWA)
Proszę zobaczyć w jaki sposób są tutaj ustawione samoloty :)
8. Uzbrojenie Samolotów.
Hydra ( odpowiednik realny Harrier)
Działko GAU-12 [obrotowe] (stosowna przeciw innym maszyną latającym) blisko 9 tyś. pocisków
9 bomb/rakiet auto naprowadzających.
10 [mniej-więcej] flar białych.
Rustler ( odpowiednik realny Mustang P51)
Cztery działa MG-53,blisko 15 tyś. pocisków
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
HELIKOPTERY (MASZYNY WIRNIKOWE)
1.Komunikacja Wieża-Pilot
Ogólna prosta formułka stosowana przez wszystkie na świecie ATC (tłumaczenie z angielskiego) :
Pilot zgłasza start do ATC, odpowiedź wieży :
SP: Wieża SF, zgłaszam się dla hunter-xxx, zezwalam na start/odmawiam zgody na start (można podać powód lub nie, to już weryfikuje prawo lotnicze)
Pilot zgłasza lądowanie do ATC, odpowiedź wieży :
SP: Wieża LV, zgłaszam się dla hunter-xxx, zezwalam na lądowanie/odmawiam lądowanie (w przypadku lądowania zawsze należy podać powód np. niedostępna płyta do lądowania)
2. Typy licencji (podstawowych) na maszyny wirnikowe
H1: Licencja pierwszego typu, do tej licencji plasują się helikoptery o niskiej o mocy silnik i małej mocy wznoszenia się : Sparrow, Seasparrow
H2: Licencja drugiego typu, do tej licencji plasują się helikoptery o dużej masie, wysokiej mocy silnika i w dużej mocy wznoszenia się : Leviathan, Raindance, SAN Maverick, Police Maverick, Maverick
H3: Licencja trzeciego typu, do tej licencji plasują się helikoptery militarne i ciężko transportowe : Hunter i Cargobob
2. Rodzaje maszyn wirnikowych
I. Wiatrakowce :
Sparrow
Seasparrow
II. Śmigłowce :
Cargobob
Hunter
Leviathan
Maverick
Police Maverick
SAN Maverick (News Chopper)
Raindance
Ten materiał będzie cały czas aktualizowany i rozbudowywany . Miłej lektury.
Pozdrawiam
Ostatnio edytowany przez kamiloos1996 (2014-07-17 20:43:29)
Offline
Bardzo ładnie opisane jestem pod wrażeniem!! Od dzis wprowadzam to jako obowiązkowe szkolenie dla każdego członka ASA !!
Edit.
Nie dla każdego członka tylko dla tych 4 co wytypowaliśmy + my w 2.
Lista osób musząca uczyć się tego:
-Czopi.
-Refim
-Jajkajs
-Demolka6
-Slaby1992
-BlacK.
Reszta osób też ma się tego uczyć ponieważ też będą sprawdzani. Te osoby, które wymieniłem wyżej mają to znać wszystko na pamięć.
Pozdrawiam Generał Refim
Offline
Nowy
Aktualizacja !
Offline
Nowy
Aktualizacja 2 nowe działy w Samolotach. Obrazki w helikopterach. W najbliższym czasie rozwinę helikoptery i frazeologię lotniczą.
Offline